سرشت زندگی

سرشت زندگی

این وبلاگ در مورد تمام مسائل به نحوی اطلاع رسانی می کند با کمک شما دوستان و نظراتتان
سرشت زندگی

سرشت زندگی

این وبلاگ در مورد تمام مسائل به نحوی اطلاع رسانی می کند با کمک شما دوستان و نظراتتان

جذب ثروت 6

افکار هایی که باید همیشه در ذهن داشته باشیم

این افکار را همیشه در ذهن داشته باشید

1- در سکوت به خود برترم اجازه میدهم کنترل کامل بر من داشته باشد.

2-  با خود برترم صادق خواهم بود.

3- نسبت به درک خود از درستی وفادار خواهم ماند.

4- میدانم به نفع من است که به اهداف مهم خود وفادار بمانم.

5- از خود تقاضای یاری می کنم تا بتوانم به خاطر خود و دیگران عاقلانه عمل کنم.

شجاعت به منزله ستون مهره های انسان است. انسان شجاع ثابت قدم است و آنچه را باور دارد بیان می کند و به آن عمل می کند انسانهایی که به آنچه که باور دارند عمل نمی کنند در آینده ای نه چندان دور دچار حسرت خواهند شد این خود مقدمه‌ای بر از دست دادن باورها و اعتقادات فرد به خود و توانایی های خود است مگر آنکه از یک جایی به بعد این روند را اصلاح و خود واقعی را آشکار کنیم با تمرکز بر شجاعت و انجام  به آنچه که باور داریم. انسان شجاع دارای اعتماد به نفس است. همه خصیصه های اخلاقی و نیروهای ذهنی را که سازنده انسان نیرومند است به خود جذب می کند در حالی که انسان فاقد شجاعت همه خصیصه های انسان ضعیف از قبیل دودلی تردید شک و عدم تعادل در هدف را به سوی خود جذب می‌کند. پس می توان به ارزش تمرکز بر شجاعت پی برد. تمرکز بر شجاعت حیاتی ترین عنصر موفقیت است. حتماً برای تک تک شما لحظاتی در زندگی بوده است ست که شک بر انجام عملی شما را فرا گرفته و آن را انجام نداده اید و در آینده نه چندان دور بسیار افسوس آن را خورده اید مخصوصاً وقتی که می بینید دیگری این کار را انجام داده و در آن بسیار موفق شده است پس این خود نتایج فقدان شجاعت است. فقدان شجاعت باعث ایجاد مشکلات مالی،روحی و اخلاقی می شود. هنگام وقوع مشکلی جدید مرد یا زن فاقد شجاعت به جای اینکه آن مشکل را قابل حل به داند،دنبال دلایل انجام نشدن و حل نشدن آن می رود و طبیعی است که شکست پیامد تقریبا اجتناب ناپذیر می باشد. این موضوع در خور بررسی بسیار است. به تمام چیزهایی که در محدوده اختیار شما قرار دارد به عنوان امری ممکن و نه فقط محتمل نگاه کنید. خواهید دید که بسیار موفق تر خواهید شد. چون هنگامی که چیزی را غیرممکن فرض می کنید،تمام عناصری را که به شکست کمک میکنند به سوی خود جذب می کنید. همچنین آن آن حس روانی ثابت و نیرومند که برای موفقیت بسیار مهم است را نیز از بین می برید. کسی که فاقد شجاعت است ناخودآگاه تمام عوامل تحقیر آمیز،ضعیف کننده، یأس آور و ویران کننده را به سوی خود جذب می کند در نتیجه وقتی نمی تواند چیزهایی را که به طور ضعیفی آرزو می کند حفظ کند از بخت بد خود گله می کند. و اما میرسیم به پیروزی فرد شجاع در همه چیز،ابتدا باید شجاعت داشته باشیم که چیزی را قویٱ بخواهیم که اگر می خواهیم آرزویی را بر آوریم باید با تمام نیرو های ذهنی از آن پشتیبانی کنیم،چنین خواستنی از نیروی تسلط کافی برای تغییر تمام شرایط نامطلوب برخوردار است. فرد شجاع در میدان جنگ و چه در میدان زندگی تجاری پیروز است.


شجاع چیست؟

شجاعت،اراده بر عمل است. شجاع بودن به همان اندازه انرژی نیاز دارد که ترسو بودن نیاز دارد. مسئله فقط آموزش درست با روشی درست است. شجاعت نیروهای ذهنی را روی کاری که در دست داریم متمرکز می کند. سپس این نیروها را اندیشمندانه،مداوم و با تأمل هدایت می کند و در عین حال تمام نیروهای موفقیت را به سوی هدف مورد نظر هدایت می کند،از سوی دیگر ترسو بودن نیروهای ذهنی و روحیه را از بین می برد و از این راه موجبات شکست را فراهم می کند.


پرهیز از معاشرت با افراد ترسو

از آنجا که ما خود شجاعت را ایجاد می کنیم باید از معاشرت با افراد ترسو بپرهیزیم. تشخیص این افراد آسان است زیرا به دلیل ترس عادت به جذب مشکلات جدید دارند ولی فرد شجاع از هیچ چیز نمی ترسد. پس از تنها چیزی که باید بترسید افراد ترسو هستند.

امروز را با این فکر که دلیلی برای ترس ندارید آغاز کنید. اگر افکار ناشی از ترس به فکر شما آمد مانند یک افعی مهلک آنها را از خود دور کنید. عادت کنید که هرگز به هیچ چیز نامطلوب برای خود و دیگران فکر نکنید.

در مورد مقابله با مشکلات جدید یا قدیمی همیشه فکر کنید و بگویید (من شجاع هستم). هرگاه تردیدی به آستانه ذهن شما رسید آنرا دور کنید. فراموش نکنید شما حاکم بر ذهن خود هستید و می توانید افکار خود را کنترل کنید.

عقیده خوبی وجود دارد که اغلب تایید می کند: من شجاعت دارم زیرا شایسته آن هستم،به آن نیاز دارم،آن را استفاده می کنم و در نهایت به این دلیل که من از سستی و ضعفی که حاصل ترسویی است پرهیز می کنم.

این را می توانید هر روز صبح قبل از شروع هر کاری با خود بگویید تا ذهن شما ما به این مسئله خو بگیرد و جزو عادات روزانه شما شود مثل نفس کشیدن به حدی که بدون اینکه به آن فکر کنید در ذهن شما مرور شود.

هیچ توجهی برای فقدان شجاعت وجود ندارد و مضرات حاصل از عدم شجاعت که تقریباً به طور حتم شما را از پا در می آورند به مراتب بیش از منافع شجاعت برای غلبه بر مشکلات است. در این صورت حق با فیلسوفی است که گفته است: از تنها چیزی که باید ترسید ترس است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد