سرشت زندگی

سرشت زندگی

این وبلاگ در مورد تمام مسائل به نحوی اطلاع رسانی می کند با کمک شما دوستان و نظراتتان
سرشت زندگی

سرشت زندگی

این وبلاگ در مورد تمام مسائل به نحوی اطلاع رسانی می کند با کمک شما دوستان و نظراتتان

جذب ثروت 7

هرگز نگذارید دیگری حد توانایی شما را تعیین کند

هیچ وقت اجازه ندهید نظر شخص دیگری شما را تحت تاثیر قرار دهد. کسی نمی تواند به شما بگوید قادر به انجام چه کارهایی هستید که شما با نیروهای خود چه کارهایی میتوانید انجام دهید. واقعیت این است که تا وقتی خود را محک نزنید نمی دانید قادر به انجام چه کارهایی هستید. پس چگونه ممکن است فرد دیگری بداند؟هرگز نگذارید دیگری حد توانای شما را تعیین کند. باور کردن اینکه هیچ چیز غیرممکن وجود ندارد،تقریباً تمام موفقیت‌های شگفت انگیز پس از این که کاملاً غیر ممکن نشان داده بودند صورت گرفته است. زمانی که این قانون را درک کنیم همه چیز ممکن می شود. اگر چیزی غیرممکن باشد نمی توانیم آن را تصور کنیم. همانگونه که زمانی بشر پرواز را غیر ممکن می دانست ولی عده بسیار کمی بودند که به آن باور داشتند و این امر را محقق کردند و در دنیا مثال های بسیاری از این قبیل وجود دارد حتی در زندگی اطرافیان ما هستند کسانی که با خودباوری بر خود کاری را کرده اند که شاید ما هیچ وقت در خود آن را نمی دیدیم و یا حتی در آن فرد ، ولی با خودباوری و اعتقاد به توانایی های خود غیر ممکن ها را ممکن می‌کنیم. درست لحظه ای که اجازه دهید کسی شما را بر خلاف آن چه درست می دانید تحت تاثیر قرار دهد اعتماد به نفسی که شجاعت را به شما القا می کند و تمام نیروهایی که شجاعت ایجاد می کند را از دست می دهید. در لحظه‌ای که در برنامه خود تغییر جهت می دهید شروع به اجرای فکر دیگری می کنید و نه فکر خودتان.

شما هدایت شونده و هدایت کننده. از شجاعت و تصمیم ذهن خود دست می کشید و از این رو نیروهایی را که برای حفظ و انجام کار خود نیاز دارید نخواهید داشت. در عوض از اتکا به خویش،ترسو خواهید شد و شکست را میهمان خود می کنید. موقعی که به خود اجازه می دهید تا تحت تاثیر برنامه فرد دیگری قرار بگیرید،نمی توانید آنگونه که باید قضاوت کنید. زیرا با تاثیر پذیرفتن از فرد دیگر به خود اجازه داده اید تا از شجاعت و عزم خود محروم شوید و شما در عوض،چیزی از شجاعت و عزم او دریافت نمی‌کنید. در نتیجه در همان وضعیتی قرار می گیرید که همه اموال خود را به شخصی بدهید بدون اینکه از شما قدردانی کند.

در سال 1954 زمانی که راجر بانیستر تصمیم گرفت رکورد یک مایل در چهار دقیقه را بشکند مردم بر این باور بودند که بدن انسان میتواند انقدر سریع باشد. پزشکان عقیده داشتند که اگر اینقدر سریع بدوید قلبتان منفجر خواهد علیرغم همه این ها راجر می‌دانست این کار شدنی است. سپس کارش را شروع کرد. بانیستر با رویکردی علمی سراغ این کار رفت و برنامه تمرینی لجام‌گسیخته ای برای خود طراحی کرد که در آن هر روز نیم ساعت در زمان استراحت ناهار تمرین می کرد. سال 1954 در یک روزه ابری وی با تیم همکارانش تاریخ ساز شد. تنها چند هفته پس از رکورد شکنی راجر بانیستر دیگر دوندگان هم این سد را شکستند. جمله های به یاد ماندنی از راجر بانیستر که می گوید: کسی که بتواند وقتی درد میکشد خودش را جلوتر ببرد همان کسی است که برنده خواهد شد.

این داستان کوتاه و واقعی نشان دهنده این است که هر غیر ممکنی ممکن خواهد شد حتی اگر تمام مردم آن کار را غیر ممکن بدانند تنها مهم این است که که تو آن کار را ممکن بدانی و آن را به واقعیت تبدیل کنی و بخش مهم تاریخ زندگی خود را رقم بزنی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد