سرشت زندگی

سرشت زندگی

این وبلاگ در مورد تمام مسائل به نحوی اطلاع رسانی می کند با کمک شما دوستان و نظراتتان
سرشت زندگی

سرشت زندگی

این وبلاگ در مورد تمام مسائل به نحوی اطلاع رسانی می کند با کمک شما دوستان و نظراتتان

اثار معنوی وضو و نماز

وضو بیعت با خداوند است اعمالی که در وضو انجام می دهیم همه دارای دلیل و حکمت است.

امام سجاد(ع) در باره وضو می فرماید: وقتی دست ها را می شوییم یعنی خدایا من از همه چیز دست شسته ام اب به صورت می زنیم در صورت دهان و چشم است یعنی ای چشم اگر می خواهی در نماز ان ببینی که دیگران نمی بینند چشم را غسل دهید از دیدی که در گذشته داشتید . وقتی سر را مسح می کنیم بالای مغز است که فرماندهی بدن در انجا است یعنی من در حین نماز به چیز دیگری فکر نمی کنم. روی پاها را که می کشیم با این پاها می خواهیم عروج کنیم.

وضو یک نوع توبه است. کسی که وضوی درست بگیرد وضویش با شناخت باشد چشم زخم اذیتش نمی کند. مورد توطئه چشم ها قرار نمی گیرد و کارایی وضو انقدر است که از این وضو تا وضوی دیگر انسان را به حصار می کشد امنیت می دهد عرفا و مومنین دائم الوضو هستند می خواهند این حصار امنیتی همیشه حفظ شود. دشمن ما شیطان رجیم است. شیطان در هر لحظه تیری به طرف انسان می اندازد. این وضو باعث می شود تیرها به خودش برگردد.

 

بررسی انرژیکی وضو بر بدن

از ادابی که در اسلام بدان توجه شده وضو گرفتن است. این عمل موارد مصرف گوناگونی دارد. در هر زمان که مسلمانی می خواهد اماده عمل یا عبادت بزرگی شود وضو می گیرد. نقش وضو بیشتر امادگی و زدودن مواردی است که مانع فرد برای نیل به این امادگی هستند می باشد. بیشترین زمان انجام ان قبل از فریضه نماز است. نماز یک تجربه معنوی است که هر مسلمانی هر روز به ان دست می زند.

ما اینجا به بررسی انرژیکی و اتفاقاتی که هنگام این اعمال بر روی فرد  و چاکراهای وی صورت میگیرد می پردازیم.

بررسی انرژیکی وضو پیوند زیبای ان با فریضه ای همانند نماز را به خوبی نشان می دهد. به هنگام پرداختن به نماز انرژی عظیمی بر نمازگزار جاری     می شود تا انرژی الهی به میزان بیشتری جذب و حس شود و به طور کلی پتانسیل نمازگزار برای مبادله انرژی بیشتر فراهم شود. لذا توصیه می شود قبل از پرداختن به هر عمل دیگری همانند تلاوت قران یا دعا خواندن با وضو باشیم. این باعث میشود تا انچه که از ان قرائت یا دعا قرار است نصیب ما شود دو چندان شود.

مرحله اول وضو نیت این کار است. نیت می تواند به صورت ناخوداگاه باشد.

روشن بینان علاوه بر چاکراهای مختلف بدن توانسته اند رشته سیمین باریکی  را در بالای سر افراد مشاهده کنند. این رشته سیمین((طناب روحی)) نام داشته  و بندی است که از طریق ان ارتباط معنوی و ارتباط با نیروی برتر صورت        می پذیرد. به هنگام قصد کردن برای وضو این طناب درخشانتر گردیده و قطر ان افزایش می یابد. این ضخیم شدن باعث سرازیر شدن انرژی برتر در روی افراد می گردد که بر روی کل سیستم انرژی وی تاثیر می گذارد.

مرحله بعد پرداختن به وضو است. در انجام وضو ابتداء دست بر روی صورت کشیده می شود. تاکید بر ان است که حرکت دستها رو به پایین باشد. پوست ما قابلیت جذب و نگهداری میزان زیادی انرژی در خود دارد انرژی هایی که بیگانه بوده و ناشی از مشغله ها و استرس های محیطی است. چنین دست کشیدنی بر روی پوست صورت می تواند استرس ها و انرژی های بیگانه انباشته شده در ان را تکانده به دور بریزد. بخاطر انعطاف پذیری بسیار بالای پوست صورت نسبت به سایر اعضای بدن میزان این انباشتگی بیشتر از سایر جاها است.

مرحله بعدی کشیدن دستها بر روی یکدیگر است. ابتدا با دست چپ از ارنج تا نوک انگشتان دست را لمس می کنیم. حرکات به گونه ای است که کاملا پوشیده می شود. یکی از چهار نادی (کانال انرژی)اصلی بدن در دست راست است. حرکت رو به جلو باعث تحریک این نادی و تخلیه شدید انرژی های راکد باقی مانده در ان می شود. انرژی های راکدی که به صورت بغض و خستگی های روزانه نمود پیدا می کنند. لمس کردن تا کف دست و نوک انگشتان ادامه پیدا می کند. دست چپ انرژی های راکد را مشایعت نموده تا از خروج انها از بدن مطمئن گردد. این عمل دو تاثیر فوق العاده مهم دارد. در ابتدا چاکراهای کف دست و نوک انگشتان دست راست را با شدت باز و فعال می کند و در ادامه باعث تبادل انرژی سمت چپ و راست بدن می شود. انجام این عمل تاثیر زیادی بر روی ایجاد تعادل بدن دارد و انرژی های دوگانه بدن را متوازن می کند. هنگامی که با دست راست دست چپ را لمس می کنیم انرژی سمت راست بدن نیز به سمت چپ راه یافته و تعادل کامل می شود. در این هنگام چاکراها به تعادل بالایی رسیده کاملا متوازن می شود. انجام مرحله بعد یکی از کلیدی ترین تاثیرات انرژی را با خود به همراه دارد. این عمل مسح سر است. با تحریک فرق سر یکی از مهمترین چاکراهای بدن(چاکرای تاج) تحریک می شود. این چاکرا دروازه تجربیات روحانی است و فعال بودن ان از نشانه های معنوی بودن فرد است. فعالیت این چاکرابا ضخامت طنابی روحی در ارتباط است. لمس کردن فرق سر تاثیر زیادی نیز بر هماهنگ کردن فعالیت نیمکره های مغز دارد. نیمکره چپ بیشتر مربوط به استدلال؛ منطق و امور دنیوی است.

نیمکره راست بیشتر مربوط به احساسات و عواطف است. به خاطر شرایط محیطی ممکن است در یکی از این حالات افراط شود ولی سلامتی فقط در صورتی حادث می شود که این دو به تعادل برسند. لمس کردن فرق سر باعث تحریک پل ارتباطی بدن در نیمکره و فعالیت غده پینه ال می شود. بدین ترتیب تعادلی نسبی در وضعیت فعالیت نیمکره های مغز پدید می اید.

مرحله بعد تماس دست با پا است. در این عمل نیمه بالایی بدن با نیمه پایینی مبادله انرژی می کند و باز هم به گونه ای؛ توازن در کالبد انرژی ایجاد می شود. چاکراهای کف پا دروازه هایی هستند که در امر سلامت بدن نقش بسزایی دارند.

زمین به عنوان یکی از منابع حیاطی انرژی خود را از طریق این دریچه ها با بدن مبادله می کند. با انجام مسح پاها به وضوح چاکراهای کف پا تحریک       می شوند که در ادامه منجر به تحریک چاکرا های انگشتان پا می شود.

و این موجب ورود انرژی از زمین به پاها و انتقال ان در بدن خواهد شد.

اثرات اب بر وضو گیرنده

یکی از بارزترین قسمت های وضو استفاده از اب و خیس کردن قسمت های مختلف بدن در وضو است. این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است. از دید انرژیکی اب یکی از بهترین بسترهای انرژیکی است. بدین معنی که قادر است حجم زیادی از انرژی را در خود جذب و نگهداری کند و ان را انتقال دهد.

بیش از %75 کره زمین را اب فرا گرفته است. در واقع این حجم زیاد اب است که حیات انرژیکی را بر روی کره زمین ممکن نموده است. انرژی خورشید هوا و زمین به میزان زیادی در اب دریاها و اقیانوس ها ذخیره شده است. طبق تحقیقات مشخص شده که دمای اب با میزان انرژی حیاتی ان که از محیط گرفته ارتباط مستقیمی دارد.هر چه که میزان انرژی حیاتی بیشتر باشد دمای اب بالا تر است. اب صفر درجه تقریبا خالی از انرژی حیاتی می باشد. دمای بالا تر بر جنبش مولکولی مولکول های اب افزوده و در نتیجه باعث جذب بیشتر انرژی های محیطی می گردد.

                             نماز

مرحله اول در فروع دین نماز است که ستون دین است. اگر ستون کج شد بقیه ارکان هم کج می شود. نماز دارای تعریف ظاهری و باطنی است.

تعریف ظاهری نماز: ارکانی دارد ؛واجباتی دارد و مستحباتی دارد ردیابی قبله ؛پاک بودن لباس؛قصبی نبودن مکان..... قرائت نماز که باید صحیح خوانده شود ظاهر نماز با تکبیرة الاحرام اغاز می شود و باطنش با خضوع و خشوع و اخلاص؛  نماز یک مسافرت است. هر کس که می خواهد به عرش سفر کند نماز بخواند. نماز هجرت است از خود به خدا؛نماز حصار است برای جلوگیری از مفاسد فردی و اجتماعی مقدمه نماز وضو است. دست ها را در برابر گوش ها قرار می دهیم اسمش نهر است نهر در نماز. یکی از معانی نهر در نماز این است

که داری با زندگی وداع می کند و دیگر به معنی تسلیم است در برابر خدایی که به ما افتخار داده با او حرف بزنیم امام سجاد چون به حقیقت نماز اشراف داشت

در نماز اضطراب داشت و می گفت خدایا تو که هستی و من که هستم کوچکترین موجود در برابر بزرگترین موجود.    نماز مثل فرودگاه است که ما را به عرش منتقل می کند. یکی دیگر از معانی نهر این که ما این نفس لئیم را بکشیم.

قبل از نماز خود را از انچه در نفس اماره انباشته شده خالی کنیم. کلمه الله اکبر ان قدر فرا گیر است که نمی توان هیچ  کلمه ای را مترادف ان پیدا کرد و کلید توکل است. الله اکبر یعنی خدا از هر چیز بالا تر است خدا از این که وصف شود بالا تر است. حمد نماز با این که جزء ارکان نیست جزء واجبات است. بعد از حمد سعی شود هر بار سوره های مختلف خوانده شود به خصوص سوره هایی که مربوط به قیامت است.در رکعت دوم بعد از حمد سوره اخلاص (توحید) خوانده شود. در رکوع بدن خم می شود یعنی فقط برای  خدا باید تعظیم کرد.

تعبیری از امام سجاد در باره سجده: امام سجاد فرمود دو سجده نماز یاداور این ایه است (شما را از خاک افریدم و دوباره به خاک بر میگرداند ودوباره از خاک خارجتان می کنم) در سجده اول از خاک بودی؛خاکی بودنت را به یاد بیاور؛سجده دوم به خاک می افتی به یاد بیاور این بدن را دفن می کنند در سجده دوم که بر می خیزیم به یاد بیاور برخاستن بدن ها از قبرهایشان در محشر.

قنوت:در قنوت نماز دعاهای زیادی وارد شده (رب اشرح لی صدری و یسرلی امری واحلل عقدة من لسانی یفقهوا قولی)( خدایا سینه ام را انقدر باز کن و شرح صدر بده که بدانم در مقابل چه کسی ایستاده ام و با چه کسی حرف می زنم و امر پرواز مرا اسان کن و گره از زبانم باز کن بگذار با تو راحت حرف بزنم و بفهمان که چه می گویم)  تشهد: شهادت می دهیم به ایمانی که داشتیم. بعد سلام نماز است؛سه تا سلام است یکی واجب و دو تا مستحب یک سلام نماز به بنیان گذار نماز است سلام بعد سلام بر ما و بندگان صالح خدا؛سلام اخر می گویند اشاره به موکلین نماز است.

نماز و میدان مغناطیسی بدن

به طرز بسیار شگفت انگیزی اگر انسان در هر نقطه از زمین رو به قبله بایستد میدان مغناطسیسی بدنش بر میدان زمین منطبق می شود و در مدتی که در نماز است میدان بدنش منظم می شود. 

 یکی از نکات جالبی که پرفسور بور به ان دست یافته بود این بود که در یافت که در بدن تمام دانشجویان دختر ماهی یک بار تغییرات ولتاژ شدید ایجاد می شود و میدان بدن به منظم ترین حالت خود می رسد و به همین دلیل است که زنان نیازی ندارند که در این مدت نماز بخوانند و به تازگی کشف شده است که علت این که قلب زنان منظم تر و قوی تر از مردان می زند این است که مردان این تقویت ولتاژ را ندارند.

 

نماز و بارهای الکتریکی زاید بدن  

بارهای زیادی که در اثر تحریکات الکتریکی اعصاب به وجود می ایند هم بر میدان بدن و هم بر امواج مغزی اثر سوء دارند و این اثرات در قسمت هایی که اعصاب در ان تراکم بیشتری دارند خطرات جدی تری ایجاد می کنند و باید هر چه سریع تر از ان قسمت ها دور شوند و به طرز حیرت انگیزی می بینیم که این قسمت ها دقیقا بخشهایی هستند که در وضو شسته می شوند و بنا بر تحقیقات صورت گرفته بهترین راه دفع این بارهای زاید استفاده از یک ماده رسانا است که سریع ترین و ارزان ترین و بی ضرر ترین ماده برای این کار اب است که اب هر چه خالص تر باشد سریع تر بارهای ساکن را از بدن ما به اطراف انتقال    می دهد و هیچ مایعی مانند اب خالصی که در وضو به انسان سفارش شده این  اثر را ندارد

نماز و امواج مغزی

با دفع بارهای زاید بدن در وضو امواج مغزی در بهترین حالت قرار می گیرند علاوه بر ان؛حالت تمرکزی که در هنگام نماز در انسان به وجود می اید تشعشع امواج الفا را به اندازه قابل توجهی بالا می برد و توانایی مغز را در تولید امواج بالا می برد.

تاثیر مثبت نماز بر جریان خون در مغز

در اسلام عبادت ها فواید جسمی روشنی برای بدن انسان دارد این پژوهش به بررسی فایده فرمان الهی به شروع نماز در سن کودکی می پردازد با انجام حرکات صحیح نماز باعث بیشترین تاثیرات مطلوب بر بدن خواهد شد.

مغز یکی از مهمترین اعضای بدن است وظیفه ان به میزان زیادی به جریان چرخش خون بستگی دارد که تغذیه کننده مغز می باشد.

حرکات نماز بر جریان خون در مغز تاثیرات مثبت فراوانی دارد. در هنگام سجده با متمایل شدن سر به سمت پایین جریان خون به سمت مغز افزایش می یابد. همچنین خم شدن بدن بر روی خود هنگام سجده به جهت گیری خون از اطراف بدن به سمت اعضاء درونی و مغز کمک می کند و معدل دی اکسید کربن در خون به شکل فیزیولوژیک افزایش می یابد این حالت در نتیجه فشار اعضای دستگاه گوارشی بر ریه پدید می اید. بالا رفتن نسبت دی اکسید کربن در خون باعث اضافه شدن جریان خون به سمت مغز خواهد شد همچنین خم شدن مکرر سر به پایین در هنگام رکوع و سجود سپس بالا امدن سر هنگام ایستادن و نشستن کمک می کند از نظام خودکار توازن جریان خون به مغز مراقبت بیشتری شود.

مشهوراین است که این نظام خودکار اعتدالی با افزایش سن فرسوده می شود نظام خودکار جریان خون در مغز در هنگام سجده  عکس العمل دوگانه ای از خود نشان می دهد در ابتدا سجده مانع جریان خون اضافه به مغز می شود این حالت باعث امادگی مغز برای دریافت جریان بیشتر خون می شود. جلوگیری ابتدایی از خریان خون به مغز به جریان چرخشی احتیاطی خون به مغز این فرصت را می دهد تا برای فعالیت و عملکرد خود اماده شود. در مرحله بعد به خون اضافه داده می شود به سمت مغز جریان پیدا کند و سرانجام در جایگاه های ذخیره خون توزیع شود به این صورت از این کارکرد مهم احتیاطی مراقبت      می شود.   از نظر فقهی  حرکات نماز باید به گونه ای با ارامش انجام شود که از انجام این حرکات مطمئن شویم تنها در این صورت است که فایده مطلوب حرکات نماز نسبت به چرخش خون در مغز به دست می اید با انجام ارام حرکات نماز به هر یک از عکس العمل های چرخش خونی فرصت داده ایم تا متناسب با هر یک از حرکات نماز در مجرای صحیح خود قرار بگیرد.

اثار سحر خیزی

به هنگام سحر از افق اسمان اشعه ای به نام (رادون)RADON میتابد. اگر انسان بیدار باشد و در فضای ازاد قرار بگیرد ان اشعه بر سرش می تابد و باعث رفع خستگی؛ایجاد نشاط و ذوق و حال می شود. در نتیجه ان روز سرحال و پرتوان خواهد بود. این اشعه باعث بالا رفتن سیستم دفاعی بدن می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد