سرشت زندگی

سرشت زندگی

این وبلاگ در مورد تمام مسائل به نحوی اطلاع رسانی می کند با کمک شما دوستان و نظراتتان
سرشت زندگی

سرشت زندگی

این وبلاگ در مورد تمام مسائل به نحوی اطلاع رسانی می کند با کمک شما دوستان و نظراتتان

عاقبت بی نمازان

                                                     به نام خدا

ملاقات خصوصی با خدا نمازگزاران امت اسلامی در کتاب نصایح که پیامبر اکر (ص ) فرمودند : امت من  چهار گروه اند

1-  1-نمازگزاران سهل انگار، این ها اهل (ویل همان آتش است) اند که یکی از درکه های (درها)  جهنم است ، خداوند درباره آنها فرموده وای بر نمازگزارانی  که از نماز غفلت کنند.

2-  2-آنها که گاهی نماز میخوانند و گاهی نمی خوانند اینان اهل (غی ) که یکی دیگر از درکه های جهنم است و خداوند فرموده : نسلی پس از آنها آمدند که نماز را ضایع کردند و به دنبال شهوت ها رفتند و به زودی غی درک را دریابند.

3- 3-آنها که هرگز نماز نمی خوانند : آنها که هرگز نماز نمی خوانند این ها اهل (سقر) اند که نام دیگری است از درهای جهنم . خداوند می فرماید از دوزخیان پرسند چه شما را به سقر کشید؟ گویند ما نماز نمی خواندیم.

4- 4-نماز گزارانی که در نماز خضوع و خشوع و حضور قلب دارند اینان رستگارانند چنان که خداوند می فرماید:مومنان رستگار شدند ، انان که در حال نماز خشوع دارند(مریم59)

در تفسیر عثنی عشری از ابن مسعود روایت کرده : که (غی) وادی است در جهنم که اتش آن تیزتر و عذاب آن سخت تر و انجای بی نمازان و پیروان شهوات است(تفسیر عثنی عشری ج 202)

از ابن عباس روایت شده که: غی وادی است در دوزخ و هیبت و حرارت آن به اندازه ای است که اگر خداوند امر کند دوزخ را با گرمی و حرارتی که دارد می بلعد و در آن وادی ماری عظیم الجثه است که خداوند او را آفریده و دهان او را مهر زده و آن مار دهان خود را باز نکند مگر به جهت خوردن گوشت بی نمازان و شراب خواران( الاخبار ص 560)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد